TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu [X]
Windows 7 Forum

32vs64

32vs64
« dnia: 20 Wrzesień 2009, 15:07:30 »
No wlasnie jak to jest jesli mam system 64 bitowy to komp lepiej chodzi szybciej etc. a co jesli chce zainstalowac program 32 bitowy np. gre, winampa czy cos w tym stylu? normalnie na win64 programy z 32 chodza?

i jaka jest zasadnicza roznica miedzy systemami 64 i 32 na logike to gry powinny tez chyba plynniej chodzic czy nie ?

moj komp:

4gb ram
karta nvidia 1gb
dysk 320
procek 2x2,0 64
« Ostatnia zmiana: 20 Wrzesień 2009, 15:09:11 wysłana przez makaveli23 »

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Wrzesień 2009, 15:20:59 »
W twoim przypadku lepiej bo system zaadresuje 4 GB pamieci a nie max ok 3.25 jak to jest w wersji 32 bity.Tak na wersji 64 bitowej mozna spokojnie uruchamiac i instalowac rowniez aplikacje 32 bitowe

Offline Madzia

  • *****
  • 1220
Odp: 32vs64
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Wrzesień 2009, 15:32:14 »
jesli mam system 64 bitowy to komp lepiej chodzi szybciej etc.
Nie zauwazylam roznicy w szybkosci miedzy 32 i 64.

Offline Tom

  • *****
  • 589
  • ;)
Odp: 32vs64
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Wrzesień 2009, 15:34:27 »
Czy gry (programy) będą płynniej chodzić, niekoniecznie. Chyba, że jest druga wersja gry (programu), pod 64-bitowe procesory, to wtedy oczywiście tak ;)
MSI Wind U100  |  W7 RTM Home Premium

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Wrzesień 2009, 15:47:24 »
w niektorych grach jak nie masz systemu 64 bit to nie bedzie dodatkowych efektow...

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Wrzesień 2009, 15:50:06 »
Chyba chodzi Ci o DX10.

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Wrzesień 2009, 16:42:29 »
w niektorych grach jak nie masz systemu 64 bit to nie bedzie dodatkowych efektow...
jakich efektów? :) chyba pomylileś z DX
AMD Athlon 64 X2 4600+ 3,06GHz | 3GB DDR-2 765MHz | Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G | Nvidia Quadro FX 4600  656Mhz core/2020Mhz mem | Seagate Barracuda 250GB Sata2 7200obr | Windows 7 Ultimate x64

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Wrzesień 2009, 20:20:48 »
normalnie na win64 programy z 32 chodza?
Programy x86 są emulowane na Windowsach x64 w WOW64 (Windows on Windows). Jak to jest z emulatorami to każdy wie, że działają trochę wolniej, a z tym windowsowym jest trochę inaczej bo niektóre aplikacje chodzą na WOW64 lepiej niż na systemie x86 :D Ogólnie nie widać różnicy w programach x86 i x64 :)

Offline matys1

  • ****
  • 275
Odp: 32vs64
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Wrzesień 2009, 15:13:51 »
Niech ktos napisze jak sie zachowuja gry w multi na 64bit najbardziej mi chodzi o cod 2, jakie pingi, bo na 32bit nie za bardzo to chodzi w porownaniu do xp (xp=50-60 ping), (win7=70-200 ping) i nie raz przy gwaltownym strzelaniu :) gra drży przez minute na 7 (multi).

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Wrzesień 2009, 11:53:53 »
Co ma ping do systemu  ???  :D

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Wrzesień 2009, 11:56:48 »
Panowie i panie co do 32vs64 i gier bardzo ciekawe tysty pojawiły się na benchmark.pl
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Windows_7_vs_Vista_-_testy_wersji_32_i_64_bit_w_grach-2289.html

Czytałem i powiem krótko że myślałem że wyniki będą bardziej rozbieżne.
Życie jest zbyt krótkie żeby się nie bawić.
--------------------------

Offline matys1

  • ****
  • 275
Odp: 32vs64
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Wrzesień 2009, 14:33:49 »
Co ma ping do systemu  ???  :D
No to teraz zes zablysl, przeciez jak byk napisalem w porownaniu do xp a wiec system ma znaczenie.

Offline zinger

  • **
  • 61
  • all about kfc!
Odp: 32vs64
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Wrzesień 2009, 17:52:58 »
Witam
Mam core2duo oc na 3Ghz
4 gb ram
500 gb Hd
radeon HD 3850

Zainstalowałem wcześniej windows7 64 bitowe i po jakims czasie zaczal system stawac w dziwny sposób.
Po 3 dniach już jak wszystko doinstalowałem (sterowniki i programy)
zaczęło mnie to wkurzać
przeinstalowałem na 32 bitowy i nie ma tego problemu
Co z tego ze POKAZUJE mi we właściwościach systemu ze mam 3,25 Gb jak system zwawiej działa?
NIE ZACINA SIE przy wyszukiwaniu plików, przy dodawaniu nowego sprzętu.
64 mnie denerwowała a 32 chodzi piknie!
Wydaje mi się właśnie ze to kwestia po prostu 32 oprogramowania dla systemu 64 bitowego i kwestia nie zawsze sterowników w wersji 64 bitowej i trzeba go emulować.
PO świeżej instalacji nie mam tylko 1 sterownika w systemie 32 bitowym do karty sieciowej linksys wusb dual band
a w wersji 64 bitowej do 3 (już nie pamiętam)
Na razie zaczekam z instalacja wersji 64 bitowej do zmiany kompa na najnowszy sprzęt i7, p55 i SSD.
Co innego gdy ktoś używa programów w wersji 64bitowej (jak Photoshop czy jakiś inny specjalistyczny program) i zależny mu na mega szybkości. Wtedy tak.
Do zastosowań domowych i biurowych tylko 32 bity ze względu na dostęp sterowników, programów i brak emulacji programowej.
PS
to jest moje zdanie - możecie się z tym zgodzić lub nie  :)

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Wrzesień 2009, 19:44:59 »
http://www.windows7.pl/forum/index.php/topic,1463.0.html   To po pierwsze.

Dalej - WOW64 to jest NAKŁADKA , nie emulator .... Dlaczego ? Bo to nie emuluje, ponieważ system jest 64 bitowy, ale uruchamiany na 32 bitowym procesorze. W chwili obecnej 99% aplikacji działa na obu wersjach. Dalej - 32b appy nie zwalniają na 64bitowym windows 7. Tak naprawdę nie ma windowsa w wersji klienckiej na 64 bity więc 64 bity to jedynie plus do ramów, oraz do aplikacji wykorzstujących te instrukcje czy do długich nazw. Jedyna debata o wydajności etc. etc. może być gdy ktoś używa procesora 64 bitowego, i windowsa 64b gdzie w chwili obecnej jest to Itanium 2 oraz system Windows Serwer 2008 r2 IA64 i wtedy faktycznie występuje emulator 32 bitów i działa on z 8 krotną stratą wydajnosci względem systemu 32b.

Więc resumując - W7 działa w trybie 32b oraz 32b z instrukacjami 64b ( z tąd nazwa x86_64) a co za tym idzie w wersji 64b potrafi wykorzystać 64b instrukcje( które na poziomie cpu i tak sa tłumaczone ) zyskując na wydajności w aplikacjach korzystających z 64b i długich nazw, czy dużej pamięci. Gry i inne aplikacje 32b chodza bezproblemowo, natomiast powstają już 64b appy i gry gdzie widac tą różnice ( HL, 7zip ... )

Wszystkie zarzuty co do niekompatybilności oraz stracie wydajnosci ma się do procesorów Itanium 2 ( IA64) i jedynie w wersji serwerowej. Procesory te bardzo rzadko są stosowane w serwerach a jeszcze bardziej, właściwie zjawiskowo w domu. Spowodowane jest to w.w.p. jak np, 8 krotna strata wydjaności, a poważne firmy nie mogą sobie na to pozwolić do puki nie ma aplikacji pod ta architekture. Dla ciekawostki powiem że jesli chodzi o 64b to windows obsługiwal kiedyś jeszcze jedną architekture 64b a mianowicie alpha, jednak to przeszłość.

Odp: 32vs64
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Wrzesień 2009, 14:27:48 »
Sam błyskasz i to ostro ;) Swoje wiem i nie wdaje sie dalej w dyskusje :D

Co ma ping do systemu  ???  :D
No to teraz zes zablysl, przeciez jak byk napisalem w porownaniu do xp a wiec system ma znaczenie.