Windows 7 Forum
Pomoc i wsparcie Windows 7, 8, 10 => Użytkowanie => Wątek zaczęty przez: Wygrywam w 07 Styczeń 2015, 12:40:21
-
Witam. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tytułowego problemu.
Po zaplanowaniu skanowania dysku w poszukiwaniu błędów i restarcie komputera (bez znaczenia czy w opcjach zaznaczę tylko automatyczną naprawę błędów, czy też dodam odzyskiwanie uszkodzonych sektorów) chkdsk nie uruchamia się wcale. Komputer włącza się, ale po chwili wyświetla się ciemno szary ekran i tyle. Ponowny restart lub kilka nie przynosi efektu i komputer zawsze dochodzi do tego samego momentu (cały czas ma zapewne zadania sanowania, których nie może uruchomić). Jedynie wejście w BIOS i wyjście, niejako "wyłącza" sprawdzanie dysku i staruje system.
Mam dość mocno zoptymalizowany system, więc może wyłączyłem jakąś usługę, która odpowiada za działanie chkdsk?
Dziękuję z góry za pomoc.
-
Podstawowe pytanie: jaki system? I czy są jakieś problemy, skoro chcesz uruchomić chkdsk?
-
Zarejestrowałem się na forum, które w nazwie ma windows 7. ;) Od czasu do czasu diagnozuję na różne sposoby komputer i system. Profilaktycznie.
-
Ponawiam prośbę o pomoc.
-
taki szary screen przepowiada szarą przyszłość dysku twardego,najlepiej będzie jak sobie przygotujesz apkę o nazwie HDDRegenerator i wybutujesz np. z pendriva. Po skanowaniu powierzchni będziesz wiedział co sie dzieje. A tak na szybko podejrzewam ze chkdsk nie chce sie uruchomic bo brakuje juz wolnego miejsca na złe sektory a jest ich jeszcze wiecej. Ratuj dane póki możesz.
-
Źle się wyraziłem w kwestii "szarego" ekranu. To po prostu lekko podświetlony ekran, taki, jaki pojawia się zaraz po włączeniu komputera, jeszcze przed startem systemu. Dysk jest sprawny i w dobrej kondycji. Sprawdzałem programem CrystalDiskInfo. Być może to za mało, ale proszę nie wzbudzać u mnie paniki. ;)
-
Po uruchomieniu systemu wejdź w Panel sterowania -> Narzędzia administracyjne -> Podgląd zdarzeń. Tam w dziennikach systemu Windows sprawdź, czy nie ma błędu związanego z chkdsk lub z autocheck.
Jeżeli coś tam jest to spróbuj naprawić lub podaj treść błędu.
-
Dziękuję za sugestię. Nie znalazłem żadnych błędów. Jest tylko informacja o ostatnim uruchomieniu chkdsk.
-
Problem został rozwiązany, jak to często bywa przypadkowo. Optymalizowałem system na nowym komputerze i zaptaszkowałem w msconfig (zakładka Rozruch) "Rozruch bez interfejsu GUI", no i kolejny przypadek, kiedy chkdsk nie chciał ruszyć, tylko szary ekran i problem z wejściem do systemu. Wydedukowałem po chwili, że na trzecim komputerze też nie działa, no i spracowało mi, że chodzi o rozruch. Odznaczyłem we wszystkich maszynach i skanowanie działa. :)
Na marginesie: sądziłem, że wyłączenie interfejsu przyspiesza start Windowsa, ale nie zauważam różnicy.