Windows 7 Forum
Windows 7, 8, 10 => Dyskusja ogólna => Wątek zaczęty przez: Tomiii w 20 Październik 2009, 01:21:32
-
Czym się różni x64 od x86 ? Zapewne każdy powie że widzi więcej niż 4GB RAM.
Windows 32bit ma zablokowany kernel nic więcej a dokładnie plik ntoskrnl.exe wprowadza ograniczenia.
Wersja dla Visty działa z SP1, SP2 i bez SP:
[strona nie jest już dostępna]
Wersja dla Windows 7 RTM 7600: ;D
[strona nie jest już dostępna]
Dowody:
[obrazek nie jest już dostępny]
[obrazek nie jest już dostępny]
http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/06/taskmgr2-1.png (http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/06/taskmgr2-1.png)
Pytanie:
Dlaczego Windows 2003 x86 oraz Windows 2008 x86 potrafią zaadresować więcej niż 4GB RAM a nie potrafi tego Win7 czy Vista?
Odpowiedź:
Microsoft tego nie chce i jest to sprawa licencjonowania.
-
Polecam poczytac o PAE... Malo wiesz a sie udzielasz...
-
Czy po użyciu tego Tweakera Task Manager widzi normalnie 4GB?
-
nieważne czy widzi więcej niż 3GB ramu ale czy potrafi nim zarządzać i je wykorzystywać, a z tego co wiem nie wykorzysta nadal więcej niż te 3~3,2 GB ram
-
Powiedz mi dlaczego niby x86 nie potrafi obsłużyć 4GB RAM? Skoro plik wymiany w x86 jest używany tak samo jak RAM a możesz sobie zrobić nawet 10GB. Plik wymiany jest używany gdy zabraknie systemowi Ramu i tworzy wirtualny RAM. Wszystko jest możliwe wystarczy pomyśleć i stworzyć odpowiedni kod.
-
Ktoś próbował tego Tweakera?
-
Jeśli dobrze pamiętam, ktoś tu podawał obliczenia, dlaczego nie obsłuży, i bardzo ładnie wychodziło.
-
Fajnie zrobione obrazki... a Tego czegoś nie ruszałbym z obawy o jakieś paskudztwa... I dla przypomnienia czym jest PAE, które na pewno też nie pomoże na to, by system 32bit widział 4GB RAM
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/pl/maintain/sp2mempr.mspx
http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEdrv.mspx
Są płyty główne, które mają funkcję "memory remap feature", która to sprzętowo pozwala, by system widział te 4GB... inaczej, choćby się nie wiem co robiło, 3,25GB to maks. Resztę rezerwuje sprzęt...
Małe sprostowanie... widział, znaczy się, że potrafi zaadresować, bo widzieć, to jedno, a wykorzystanie drugie.
-
Microsoft Windows 2000 - jest biznesowym, 32-bitowym, wielozadaniowym z wywłaszczaniem, wielowątkowym, systemem operacyjnym z serii NT. Jest to kolejny system operacyjny należący do rodziny Microsoft Windows NT. Został wydany 17 lutego 2000 roku. Jego następcami są Windows XP, wydany w październiku 2001 roku, oraz Windows Server 2003, wydany w kwietniu 2003 roku. Windows 2000 jest klasyfikowany jako system operacyjny o jądrze hybrydowym.
Windows 2000 32-bit Advanced Server - jak wersja "Server" lecz obsługuje 8 procesorów i 8 GB RAM, 2 węzły klastra
Windows 2000 32-bit Datacenter Server - jak wersja "Advanced Server" lecz obsługuje 32 procesory i 64 GB RAM, 4 węzły klastra,
Windows Server 2003, Datacenter Edition is designed for infrastructures demanding high security and reliability. Windows Server 2003 is available for x86, Itanium, and x86_64 processors. It supports a maximum of up to 32 processors on 32-bit or 64 processors on 64-bit hardware. 32-bit architecture also limits memory addressability to 64 GB, while the 64-bit versions support up to 1 TB. Windows Server 2003, Datacenter Edition, also allows limiting processor and memory usage on a per-application basis.
To wytłumacz jak to niby działa. Windowsa 2000 nigdy nie było 64bit ?
Za niedługo sam przetestuje na Win 7 x86 :-P
Dla mnie x64 to niewypał tak na prawdę nic nie daje.
Nie jest ani lepszy ani szybszy.
-
Witam
Śledzę forum od dawna lecz ten temat mnie zaintrygował więc zrobiłem testy u siebie tego narzędzia:
Przed Tweakiem:
(http://img9.imageshack.us/img9/5310/przedtweakiem.th.jpg) (http://img9.imageshack.us/i/przedtweakiem.jpg/)
Po Tweaku:
(http://img27.imageshack.us/img27/4349/potweaku.th.jpg) (http://img27.imageshack.us/i/potweaku.jpg/)
Do tablicy BCD został dodany nowy wpis:
(http://img24.imageshack.us/img24/94/bcdy.th.jpg) (http://img24.imageshack.us/i/bcdy.jpg/)
Na VMWare uruchomiony system z XP z 5GB ramu (na 32bitowym nie uruchomie 64bit maszyny wirtualnej więc taki test odpada):
(http://img23.imageshack.us/img23/4636/vmwaref.th.jpg) (http://img23.imageshack.us/i/vmwaref.jpg/)
Czyli.. wygląda dość ciekawie... Posiedzę jeszcze i wstrzymam się z formatem by zobaczyć czy będzie to działać na dłuższą metę :)
-
sprobuj uzyc calych 8GB pamieci, i zobacz czy sie uda zaadresowac cala przestrzen. dobrze by bylosprawdzic tez, jak to bedzie sie zachowywalo na platformie, ktora w ogole nie obsluguje 64bitowych adresow.
-
sprobuj uzyc calych 8GB pamieci, i zobacz czy sie uda zaadresowac cala przestrzen. dobrze by bylosprawdzic tez, jak to bedzie sie zachowywalo na platformie, ktora w ogole nie obsluguje 64bitowych adresow.
mozesz wykorzystac program ORTHOS,albo memtest i wtedy zobacz
-
No tak stestować to raczej się nie uda, gdyż na jeden program w 32bitowym Windowsie można przypisać 1GB ramu ..
-
Powiem wam wszystkim jak to jest przynajmniej u mnie. Patch rzeczywiście działa, fakt. Ale powoduje ogromne problemy. Wiele (większość) prób kończyła się resetem i bluescreenem, uniemożliwiającym uruchomienie systemu. Kilka razy udało się to zrobić pomyślnie. Ale swoją drogą po co kombinować. Ktoś kto ma więcej niz 4 gb ramu nie będzie się bawił w takie patche i zainstaluje x64. A jak ktoś ma 4 albo mniej to mu się zbyt patch nie przyda, takie jest przynajmniej moje zdanie. Mam 5 gb ramu. Miałem sevena 32. Po instalacji patcha crashował i sypał bluescreenami. Ale nie chciałem używać systemu 32 bit tylko przeczekać do czasu aż pobiorę 64 bit. Pobrałem i zainstalowałem. Problemu nie ma.
-
Powiem wam wszystkim jak to jest przynajmniej u mnie. Patch rzeczywiście działa, fakt. Ale powoduje ogromne problemy. Wiele (większość) prób kończyła się resetem i bluescreenem, uniemożliwiającym uruchomienie systemu. Kilka razy udało się to zrobić pomyślnie. Ale swoją drogą po co kombinować. Ktoś kto ma więcej niz 4 gb ramu nie będzie się bawił w takie patche i zainstaluje x64. A jak ktoś ma 4 albo mniej to mu się zbyt patch nie przyda, takie jest przynajmniej moje zdanie. Mam 5 gb ramu. Miałem sevena 32. Po instalacji patcha crashował i sypał bluescreenami. Ale nie chciałem używać systemu 32 bit tylko przeczekać do czasu aż pobiorę 64 bit. Pobrałem i zainstalowałem. Problemu nie ma.
i o to właśnie chodzi, że system 32bitowy nie potrafi poprawnie zaadresować tak dużej pamięci, co z tego że będzie ją widział jak nie wykorzysta, a jak nawet sie mu uda wykorzystać bo z błędami.
Miałem na starym kompie 6GB ramu i win7 x64 i nigdy w programach nie wykorzystał więcej niż 2GB a sam Windows 1,5GB, fakt że nie grałem w żadne gry
-
No tak stestować to raczej się nie uda, gdyż na jeden program w 32bitowym Windowsie można przypisać 1GB ramu ..
Niby się nie da ale... można uruchomić 4x memtest równolegle - w trzy okienka wpisać 1024 a w czwarte 256 a następnie wystartować testy. Okazuje się że rzeczywiście windows widzi i wykorzystuje 4GB - test został wykonany od początku do końca (trwało około 25min - 100%ram i 100%cpu).
-
Tak ogólnie to masz rację. Patch działa jak chce, nie jest od microsoftu, ale zasada jako taka zła nie jest. Używając PAE można zobaczyć i zaadresować więcej niz 4 gb ramu, i ten patch (jak działa) umożliwia to. Sam system po włączeniu PAE jednak co najwyżej widzi całą pamięć ale adresuje tyle co zwykły bez PAE. Zasada polega na wymuszeniu PAE i rozszerzeniu PAE programowego (instrukcji jądra) o mechanizmy serwerowe. Ale ja najmniejszego sensu używania tego czegoś nie widzę. A co do drugiego twojego stwierdzenia w 32 bit jest podział np jak jest 4 gb ramu to połowa dostępna jest do użytku przez system a druga połowa na aplikacje, gry itp. ;) niekoniecznie jest to optymalne ale bezpieczne w stu procentach.
BTW. można modyfikować poszczególne wartości w msconfig (w zasadzie jedna, a druga siłę rzeczy zmieniona)
-
To wytłumacz jak to niby działa. Windowsa 2000 nigdy nie było 64bit ?
Za niedługo sam przetestuje na Win 7 x86 :-P
Dla mnie x64 to niewypał tak na prawdę nic nie daje.
Nie jest ani lepszy ani szybszy.
No to trochę więcej wiedzy...
http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/pae_os.mspx
-
Doszukałem się troszkę więcej info:
http://www.remkoweijnen.nl/blog/2009/06/23/patch-vistas-kernel-to-address-more-than-4-gb-of-memory/ (http://www.remkoweijnen.nl/blog/2009/06/23/patch-vistas-kernel-to-address-more-than-4-gb-of-memory/)
Przed Patchem:
(http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/06/meminfo1-1-small.png)
(http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/06/taskmgr1-1-small.png)
Po Patchu:
(http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/06/meminfo2-1-small.png)
(http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/06/taskmgr2-1-small.png)
Test dotyczy Windows Vista SP2
Można uzyskać w systemie x86 spokojnie 4GB (a nawet więcej – maksymalnie 64 GB dla x86) pamięci użytecznej jeśli twoja płyta obsługuje memory remapping. “tekst typu x86 nie obsłuży 4GB.” – jest kompletnie błędny. Biorąc pod uwagę technologię od pierwszego Pentium można zaadresować do 2^36 = 64 GB (68719476736) pamięci poprzez funkcję PAE, jedyne czego potrzeba to obsługa tej funkcji poprzez system. Windows 2000 (wersja serwer) potrafi obsłużyć więcej niż 4 Gb pamięci (http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEmem.mspx)
– Windows 2000 Professional nie potrafił. Dlaczego? Jest różnica w licencji.
Wystarczy troszkę nad tym popracować a różnice między x64 a x86 będą takie że dopiero od 64GB zaczną się problemy z x86.
Wystarczy jakiś koleś co się zna przeanalizuje Windows Serwer 32bit 2008 i przygotuje z niego pliki dla Windows 7.
-
Z tego co mi wiadomo to system 64-bitowy ponadto wykorzystuje dodatkowe technologie procesora, których system 32-bitowy nie obsługuje.
Choć na ogół przy codziennej pracy nie wydaje się, żeby był szybszy, to w niektórych grach jednak widać różnice.
I niech nikt nie gada, że 64-bitowy system to niewypał. >:(
-
Temat wałkowany już wiele razy. PAE nie zastąpi 64bitów. Każdy kto miał do czynienia z PAE w serwerach wie że sam MS doradza wyłączenie go jako rozwiązanie bardzo wielu problemów. To jest proteza i jak każda proteza nie zastąpi brakującej części!
Co do przyśpieszenia na x64 w grach to nie uświadczymy go do póki gry będą pisane pod x32 z opcją x64.